
De van oorsprong uit België komende Wouter De Backer heeft op dit moment een grote hit met Somebody That I Used To Know. Een nummer dat een refrein bevat dat maar niet uit je hoofd gaat op het moment dat het je gepakt heeft. De inmiddels vanuit Australië opererende Singer-songwriter werkt op deze single samen met Kimbra. Een talent uit Nieuw Zeeland. Is het de moeite waard om het album Making Mirrors tot zijn geheel tot je te nemen? Ja en nee. Deze multi-instrumentalist bewijst in ieder geval wel dat hij meer is dan die ene single. Making Mirrors bevat namelijk nog meer pracht en praal. Zo is daar het verstilde titelnummer, waarmee het album opent. Erg jammer dat de duur ervan maar net een minuut bedraagt. Easy Way Out heeft last van hetzelfde euvel. Het eindigt abrupt en is te kort, maar bevat wel een riff die in het verlengde ligt van Satisfaction van The Rolling Stones. Met Eyes Wide Open demonstreert Gotye dat er nog meer hitgevoelig materiaal op zijn plaat staat. Verschillende stijlen komen aan bod, waardoor het moeilijk is om een etiketje op zijn muziek te plakken. Zijn soms op Sting lijkende stem zorgt er mede voor dat het in ieder geval spannend blijft. De kabbelende elektronika en de bijna fluisterende zang in Giving Me A Chance zorgen voor een boeiend hoogtepunt. Helaas staan er ook vullertjes op die niet hadden gehoeven. I Feel Better klinkt als een slechte reïncarnatie van ouderwetse Soul en past niet tussen alle andere composities. In Your Light is nogal lichtvoetig en de Reggae in State Of The Art is zelfs tenenkrommend. Met dank aan de Auto-Tune. Don’t Worry We’ll Be Watching You brengt de spanning weer helemaal terug. Het overgrote deel van Making Movies is daarom zeer de moeite waard en illustreert dat Gotye meer is dan alleen die ene hit.