Nee. Ik heb nooit iets met Doe Maar gehad. Ik koop op het moment van uitkomen nog wel Skunk, maar dan vooral voor nummers als Nederwiet en Nix Voor Jou. De rest ontstijgt nog net het grijze midden, maar de albums erna zijn niet aan mij besteed. De band bestaat ondertussen niet meer, maar eens in de zoveel tijd komen ze bij elkaar om een aantal concerten te geven. Steevast uitverkocht. Geen actie die mijn waardering voor deze mannen doet toenemen. Het voelt als het spekken van de eigen bankrekening. Maar dan is daar ineens de dubbelaar Versies. Een logisch vervolg op de bijdrage van Henny Vrienten aan het succesvolle programma van Ali B, waar rappers en Nederlandse artiesten elkaars werk coveren. Met een aantal van hen is Doe Maar de studio ingedoken om hun eigen klassiekers te bewerken. Het resultaat is alleraardigst. The Opposites zetten een versie van Belle Hélène neer, die de oorspronkelijke compositie ver overstijgt. Kempi is verantwoordelijk voor een prachtige cover van Nederwiet. Rap en Reggae in een heerlijke combi. Kraantje Pappie levert met Postmen een gedegen versie op van Alles Gaat Voorbij. Fresku weet Pa zo te bewerken dat het bijna onherkenbaar wordt. Liever Dan Lief van Gers Pardoel is in potentie geweldig, maar ik kan maar niet wennen aan dat zeurderige stemmetje van hem. Ook alle anderen kwijten zich goed van hun taak. Dan is Rap op zijn best. Als de grenzen doorbroken worden en verschillende stijlen in elkaar overvloeien. Als bonus krijg je er een schijf bij met nummers die in 2012 opnieuw zijn opgenomen door de mannen van Doe Maar. Ouder geworden, produceren ook zij veel betere versies. Wat mij betreft mogen ze morgen de studio ingaan om al hun oude materiaal opnieuw op te nemen.