Nee. Ik vind mezelf niet de beste blogger die er bestaat. Deze titel refereert aan een theaterstuk van Ilse van Kollenburg. Op dit moment in de maak. De monoloog vertelt het verhaal van Emma en een wereld onder water. Afgaand op de informatie op de website wordt het een verhaal over wedstrijden, doorgeslagen ambities van een op succes beluste moeder en over de vriendschap met badmeester Eddy. Ondertussen staat er al een teaser online om te triggeren. Nu zul je wellicht denken. Wat moet ik hiermee? Dit is toch een site die vooral informeert over muziek en daarnaast concerten recenseert? Ja, dat klopt. Met gepaste trots wijk ik graag een keer af van het stramien door te melden dat Luistertips officieel sponsor is geworden van dit theaterstuk. De bezuinigingen op Kunst en Cultuur houden deze theatermaakster namelijk niet tegen. Via crowdfunding probeert zij, onafhankelijk van welke subsidie dan ook, haar monoloog gefinancierd te krijgen. En hebben we dit soort initiatieven ook niet eerder in de muziek gezien? Jaren geleden al roept Marillion de fans op om op voorhand hun nieuwe album te kopen. Er is dan nog geen noot van opgenomen, maar met de duizenden pre-orders krijgt de band de financiĆ«le middelen om studiotijd te reserveren. Uiteindelijk worden de fans beloond met een prachtige Limited Edition van het eindresultaat. Een initiatief dat later door vele grote en kleine namen is gevolgd. Zo weet I Like Trains op identieke wijze de financiering rond te krijgen voor hun recente album He Who Saw The Deep. Samen met collega’s vindt Luistertips het de moeite waard om creatief ondernemerschap in deze sector te ondersteunen. En de beloning? Het mogen bijwonen van de laatste uitvoering van dit theaterstuk.