
Het verhaal van Mister & Mississippi is bekend. Vier mensen die elkaar ontmoeten op de Herman Brood Academie besluiten samen muziek te gaan maken. Al snel worden ze opgepikt door V2 Records. Het leidt twee jaar geleden tot de release van het titelloze debuut. Op opvolger We Only Part To Meet Again zijn alle elementen die hun muziek bevat onder een vergrootglas gelegd en vervolgens opnieuw verpakt. Dit keer op een dusdanig evenwichtige manier, dat de band boven zichzelf uit weet te stijgen. Meerstemmige zangpartijen in combinatie met een aangename droefgeestigheid. Dromerige Pop waarin subtiel allerlei invloeden uit andere muziekstromingen verwerkt zijn. In opener Meet Me At The Lighthouse wordt dit meteen treffend gedemonstreerd. Opvallend zijn de gitaarpartijen. Met hier en daar flink wat galm en reverb. Op In Between zelfs bijna neigend naar Post-Rock. Het titelnummer is een van de vele juweeltjes op het album. Vanaf de eerste seconde pakkend. Eerst is er het subtiele gebruik van tremolo op gitaar. Sfeerbepalend. Vervolgens valt de donkere stem van Maxime Barlag in. Het meerstemmige refrein demonstreert dat deze band wél snapt hoe je invloeden uit de Americana op een authentieke manier kunt verwerken in je muziek. Vanaf dat moment speelt Mister & Mississippi een gewonnen wedstrijd. Tot het einde houden ze het hoogstaande niveau vast. In For Us To Remember neemt Samgar Jacobs de vocalen waar, waarna er langzaam wordt toegewerkt naar een bijna bombastisch hoogtepunt. Met het ingetogen A Song For The Quiet Ones komt er vervolgens een eind aan het muzikale avontuur. Na het alom geprezen debuut is We Only Part To Meet Again de overtreffende trap.