Ambient. Niet een genre waar iedereen enthousiast van wordt. Vaak bestempeld als achtergrondmuziek. Toch valt er binnen deze muziekstroming veel te ontdekken en zijn er zelfs in de loop van de tijd diverse subgenres ontstaan. Naast grote namen als Brian Eno en David Sylvian zijn er heel veel wat onbekendere artiesten die de grenzen van het genre steeds verder op weten te rekken. Good Weather For An Airstrike bijvoorbeeld. Maar ook John Bence en Crows Labyrinth. Laatstgenoemde komt uit Nederland en maakt de verbinding tussen (Dark) Ambient en Drone. Hij doet dat op een speciale manier. Alles wat je hoort, is opgenomen met behulp van basgitaren. Door gebruik te maken van digitale effecten produceert hij soundscapes en geluiden. Meestal wordt alles in een take opgenomen. Sporadisch voegt hij wat loops en fragmenten toe. All Will Perish is zijn tweede volwaardige release. Het titelnummer zet meteen de toon. Bombastische Ambient door vele lagen op elkaar te stapelen. Klinkend als vervormde choralen. Nuclear Shore is vervolgens heel wat donkerder en weet daarmee perfect de sfeer van de titel te vatten. Refererend aan het vroege werk van Klaus Schulze op Irrlicht. Deze lijn wordt voortgezet op Frozen Waves. Een soundtrack voor een film die nog niet is gemaakt. Op Category Five is duidelijk de oorsprong van de muziek te herkennen. De basgitaar. De dynamiek in deze compositie zorgt voor een mooi hoogtepunt op deze plaat. Afsluiter Terminus neigt vervolgens wat meer naar Noise en valt daardoor enigszins uit de toon. Als je openstaat voor experimentele Ambient en de moeite wilt doen om je in het klankenpalet van Crows Labyrinth te verdiepen, dan is All Will Perish een aanrader.